FAQ


Facturen automatisch op ‘betaald’ zetten in Mplus-Qline; voeg betaalmethode ‘Webwinkel’ toe

Een bestelling wordt gefactureerd in Mplus-Qline zodra u in de admin van WordPress/WooCommerce de order op ‘completed’ zet in de orderlijst, via het vinkje achter de order. Het is aan te bevelen dit te doen als de bestelling daadwerkelijk naar de klant is verstuurd. Omdat de factuur via een online bestelling reeds betaald is via IDEAL of een creditcard, moet in Mplus de factuur als ‘betaald’ worden gemerkt. Om dit te laten slagen dient u een nieuwe betaalmethode toe te voegen in Mplus-Qline.
Ga naar Beheer -> Financieel -> Betaalwijzen, en voer de methode ‘Webwinkel’ in. Het is belangrijk dat u deze de ID ‘K_WEBWINKEL’ geeft (in hoofdletters). Alleen met deze specifieke ID kan de koppeling uw factuur vanuit WooCommerce op ‘betaald’ zetten. In andere gevallen blijft de factuur staan op ‘onbetaald’.

Producten op ‘webshop’ zetten in Mplus-Qline

screenshot_artikelkaart3

Klik op een artikel, u komt nu in het scherm met de artikelkaart. Klik op ‘wijzigen’. Vink het item ‘webshop’ aan, en klik op ‘gewijzigde kaart bevestigen’.
In het geval dat u het veld met ‘webshop’ niet in uw artikelkaart kunt vinden, kunt u contact opnemen met de helpdesk van Mplus. Mogelijk moet dit veld nog geactiveerd worden in uw configuratie.

 

Er worden geen artikelen ingeschoten, hoewel de koppeling geactiveerd is.

Mogelijk is de API van Mplus off-line. Dit gebeurt als uw kassasysteem is uitgeschakeld. U kunt controleren of er verbinding is met beide API’s in de api-configuratiepagina van uw klantenportaal.

Er verschijnt een foutmelding in de logfile: ‘product kon niet worden ingeschoten, sku bestaat al’

WooCommerce accepteert alleen unieke sku’s. Dit is de unieke code waarmee een product geïdentificeerd wordt. De artikelnummers uit Mplus worden omgezet in sku’s voor WooCommerce. In de meeste gevallen betekent deze foutmelding dat u producten in uw WooCommerce shop naar de prullenbak hebt verplaatst, maar de prullenbak nog niet heeft geleegd. In dat geval bestaan voor WooCommerce de sku’s nog steeds, terwijl de producten al niet meer in de winkel staan. Als u bepaalde producten uit uw webwinkel wilt halen, moet u ook in Mplus-Qline het vinkje ‘webshop’ uit zetten. Het product zal dan niet opnieuw worden ingeschoten.

Producten worden wel ingeschoten, maar er is een foutmelding bij stockupdates en andere updates

Mogelijk staan de http-requests PUT en DELETE op uw server uitgeschakeld. Sommige providers doen dit standaard omdat ze meestal niet nodig zijn. De WooCommerce API werkt voor de updates met een PUT request. U kunt dit ondervangen door in de .htaccess van uw WordPress site deze code op te nemen:

order deny,allow
allow from all

Als u een service-abonnement heeft helpen wij u graag hiermee.

 

Er worden posten ‘debiteuren’ toegevoegd in de betalingshistorie van een relatie

screenshot_4

Dit heeft te maken met de manier van administreren in Mplus-Qline. Een factuur wordt in eerste instantie op de debiteur “betaald”. Wanneer er dan een echte betaling “WEBWINKEL” gedaan wordt, wordt Debiteuren weer afgeboekt.

 

Hoe verwijder ik een artikel uit mijn webwinkel? Hoe haal ik alle artikelen in een keer uit webshop in Mplus?

De koppeling verwijdert geen artikelen uit uw webwinkel. Om een artikel te verwijderen zet u het in de admin van WooCommerce in de prullenbak, en leegt u vervolgens de prullenbak.

Om te voorkomen dat het artikel opnieuw wordt ingeschoten moet u in Mplus het vinkje ‘webshop’ weer op uit zetten.

Wilt u uw winkel geheel leeg maken en voorkomen dat nieuwe producten worden ingeschoten?

Zet alle artikelen in de prullenbak en leeg de prullenbak in WooCommerce.
U kunt in Mplus in één keer alle ‘webshop’ vinkjes weghalen. Selecteer de gewenste artikelen en klik op ‘selectie bewerken’

tvgSLl0etL drof2luH5y

Vervolgens selecteert u onder ‘Te wijzigen veld’ het veld ‘webshop’, en selecteert u vervolgens de waarde ‘nee’.

 

 

Ik heb veel producten in mijn WooCommerce winkel, en plotseling krijg ik in de log van mijn klantenportaal de error ‘kon productlijst niet ophalen.’

Voor het vergelijken van de producten in uw WooCommerce winkel met uw Mplus kassasysteem haalt de koppeling regelmatig een lijst met producten op uit WooCommerce. Als u veel artikelen heeft kan deze lijst zeer lang worden. Zeker als u veel ‘variabele’ producten heeft, die variaties hebben in kleur en maat, kan de lijst al snel erg lang worden. Het is dan mogelijk dat de php settings van uw server niet meer voldoen. In dat geval kunt u deze in .htacces aanpassen. Voeg deze regels toe:

php_value memory_limit 512M
php_value max_execution_time 600

 

Ik heb veel artikelen in Mplus op webshop gezet, en zie maar een deel ervan in mijn webwinkel verschijnen

De koppeling kan maximaal 50 producten per half uur inschieten. Dat komt omdat sommige producten veel variaties kunnen hebben, en het inschieten via de API van 50 producten soms enkele minuten kan duren. Om te voorkomen dat het systeem vast loopt en andere abonnees niet op tijd worden gesynchroniseerd is deze limiet ingesteld. Het kan dus enkele uren duren voordat uw winkel alle producten bevat die u heeft geselecteerd. In de tussentijd kunt u controleren of de producten in de juiste categorieën terechtkomen.

Wanneer is het mogelijk dat ook afbeeldingen vanuit mijn Mplus kassasysteem worden ingeschoten?

Op dit moment is het nog niet mogelijk de afbeeldingen automatisch in uw webwinkel te plaatsen. Wij verwachten dat dit voor eind 2017 wel mogelijk zal zijn.

Waarom is de html tekst niet zichtbaar in woocommerce van de bontekst?

De koppeling kent geen html tekst en is daarom ook niet zichtbaar in woocommerce. Ons advies is om geen html tekens op de bontekst te gebruiken. Alleen spaties hoofdletters en punten. Deze worden letterlijk overgenomen naar woocommerce.

Hoe zorg ik dat de verzendkosten terug komen op de factuur in mplus?

De klant maakt een artikel aan in Mplus dat hij ‘verzendkosten’ noemt.

In de klanten admin is een veld gemaakt: Artikelnummer verzendkosten.

Daarin wordt het artikelnummer van het artikel ‘Verzendkosten’ opgeslagen.

Het script zal vervolgens bij het inschieten de shippingcost uit Woo op
dit artikelnummer inschieten.

Wanneer wordt de factuur aangemaakt in mplus?

De factuur wordt pas aangemaakt in mplus, wanneer de order in woo op de status compleet wordt gezet.
U kunt dit handmatig doen na een bestelling of automatisch laten uitvoeren door woocommerce.
U kunt dan een snippet installeren.
Zie deze url voor de uitleg.

Automatisch bestellingen op afgerond zetten

Waarom werkt de koppeling niet wanneer een firewall plugin aan staat?

De put en deleten werken niet goed wanneer een firewall plugin aan staat in Woocommerce. Wij raden aan om de plugin Ithems security te gebruiken met de instellingen niet te zwaar te zetten.

Waarom krijg ik deze error De SKU bestaat al bij een ander product [woocommerce_api_product_sku_already_exists]

De sku is blijven hangen in de wp db en moet met de hand gewist worden. En dan zoeken op _sku (metakey) en het nummer (metavariabele).
En dan kan je de SKU wissen en wordt hij de volgende keer ingeschoten.